8 lekcji Scratch

Programowanie jest dziś jedną z ważniejszych kompetencji człowieka, która przydaje się w codziennym życiu, pracy zawodowej lub nauce. Często porównuje się ją do umiejętności czytania lub pisania opartej na logice, kreatywności oraz systematyczności programisty. W cyklu edukacyjnym złożonym z 8 lekcji Scratch chcemy zapoznać początkujących adeptów programowania z podstawowymi koncepcjami informatyki, np.: zmiennymi, wyrażeniami, instrukcjami warunkowymi, pętlami czy funkcjami. Mamy nadzieję, że zaproponowane lekcje będą przydatne oraz interesujące...

Co dokładniej jest w tym artykule:

  • ZMIENNA W SCRATCH;
  • UŻYCIE ZMIENNEJ W PROGRAMIE;
  • UŻYWANIE KILKU ZMIENNYCH;
  • LISTA ZMIENNYCH;
  • ZMIENNA W CHMURZE;

Artykuł pochodzi z magazynu Programista Junior nr 04. Jego spis treści: https://programistajr.pl/programista-junior-2-2020-04-spis-tresci/

Autorem artykułu jest Adrian Bala. Trener i praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym w branży IT. Pomaga osobom, zespołom i organizacjom w szybszym dostarczaniu lepszego oprogramowania.