Chyba każdy gracz choć raz w życiu marzył o wykreowaniu świata, który będzie funkcjonował na jego własnych zasadach. Kierowani marzeniami, szukamy informacji, od czego zacząć. W efekcie informacje, na które trafiamy, przytłaczają nadmiarem i często zniechęcają. Sprawia to, że świetne pomysły zostają tylko w sferze wyobraźni. W tym artykule wprowadzimy cię w podstawy interfejsu edytora silnika RPG Maker, a także wytłumaczymy podstawowe opcje, które będą bazą dla naszej gry.
Do dzieła!
O czym jeszcze przeczytasz w tym artykule:
- Gry RPG, co to takiego?
- Przepis na sukces? Pomysł i scenariusz...
- Z jakiego programu będziemy korzystać?
- Najskuteczniejsza nauka to praktyka! Jaką grę robimy?
- Instalacja RPG Maker VX Ace Lite;
- Nowy projekt;
- Obsługa edytora;
- Rysowanie mapy;
- Zaprogramuj pierwszego NPC;
- Czas na test gry!
Artykuł pochodzi z magazynu Programista Junior nr 05. Jego spis treści: https://programistajr.pl/programista-junior-3-2020-05-spis-tresci/
Autorami artykułu są:
- Mateusz Michalski. Programista i właściciel firmy FoolProofSoft. Zajmuje się tworzeniem skryptów, programów i aplikacji w najróżniejszych językach programowania. Żadna technologia nie jest mu straszna, przez co podejmuje się każdego wyzwania.
- Dawid Tomaszewski. Wieloletni miłośnik technologii RPG Maker. Wykreował w swoim życiu bardzo dużo wirtualnych światów. Dzięki temu interfejs silnika i narzędzia do tworzenia grafik, dźwięków oraz animacji zna jak własną kieszeń.
