Programowanie z PICO-8: struktury danych i tablice

W ostatnim już odcinku cyklu artykułów „Programowanie z PICO-8” przyjrzymy się mechanizmowi tablic, za pomocą których możemy dodać więcej dynamizmu w budowanych przez nas grach. W pierwszej kolejności zbadamy ten mechanizm na przykładzie prostej symulacji kulek poruszających się po ekranie. Następnie wykorzystamy nowo poznaną wiedzę do stworzenia gry zręcznościowej „Wesoły Wąż”....

Autorem artykułu jest Rafał Kocisz

Dowiesz się

  • W jaki sposób można używać tablic w PICO-8 i jak wykorzystać ten mechanizm do nadania większej dynamiki twoim grom.
  • Przypomnisz i utrwalisz sobie elementarne pojęcia związane z programowaniem, które omawialiśmy w poprzednich artykułach z serii „Programowanie z PICO-8”: zmienne, instrukcje warunkowe, pętle oraz funkcje.

Potrzebna wiedza

  • Znajomość środowiska PICO-8.
  • Znajomość podstawowych funkcji systemowych PICO-8.
  • Mile widziana znajomość poprzednich artykułów z serii „Programowanie z PICO-8”.

Artykuł pochodzi z czasopisma Programista Junior nr 3/2021 (11). Cały spis treści tego wydania: https://programistajr.pl/programista-junior-3-2021-11/