Odkrywamy Arduino. Gra Memory/Simon Says

Arduino to fascynujące narzędzie. Ta mała i niepozorna płytka pozwala na tworzenie naprawdę intrygujących i ambitnych projektów. Przykładem może być prosta gra przenośna, która do działania potrzebuje jedynie zasilania. W tym artykule zobaczymy, jak zbudować jedną z takich gier, korzystając z bibliotek (jak używana w tym projekcie SevSeg.h) i funkcji. Ponadto pokażemy, jak przy użyciu funkcji uprościć kod naszego programu, równocześnie zwiększając jego czytelność.

Dowiesz się:

  • Jak dodawać biblioteki i z nich korzystać.
  • Jak w łatwy sposób za pomocą funkcji uporządkować swój program.
  • Jak stworzyć prostą grę.

Potrzebna wiedza:

  • Czym jest Arduino i Arduino IDE oraz jak z nich korzystać.
  • Podstawowe komendy i zasady języka Arduino.
  • Sposoby podłączenia przycisków i diod do płytki.

Autorem artykułu jest Remigiusz Iwanik.

Artykuł pochodzi z czasopisma Programista Junior nr 4/2022 (17). Cały spis treści tego wydania: https://programistajr.pl/programista-junior-4-2022-17/