Kosmiczne projekty w Scratch

Pewnie masz już za sobą przynajmniej kilka różnych projektów w Scratchu i zdajesz sobie sprawę, że znajomość składni języka nie wystarczy, aby tworzyć świetne projekty – najważniejszy jest pomysł. Z doświadczenia wiem, że młodzi adepci programowania (ale nie tylko) często potrzebują sugestii co do przedmiotu projektu, nad którym mają pracować. Choć osobiście bardziej cenię te prace, które od początku do końca są wymyślone i stworzone przez ucznia, czasem podsuwam im kilka pomysłów, by mogli od czegoś zacząć i samodzielnie rozwijać projekt. Tym razem proponuję dwa „kosmiczne” pomysły i liczę, że zrobicie z nich użytek, rozbudowując je według własnej koncepcji.

Dowiesz się:
  • Jak wykorzystać środowisko Scratch do tworzenia różnorodnych projektów o dowolnej tematyce (tym razem będzie to kosmos).
  • Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia gier, interaktywnych prezentacji.
  • Jak wykorzystać możliwość klonowania duszków, wprowadzić interakcję w swoim projekcie.
 
Potrzebna wiedza:
  • Czym jest Scratch oraz jak poruszać się w tym środowisku.
  • Jak modyfikować lub tworzyć nowe duszki oraz sceny.
  • Jakie są kategorie poleceń i w której szukać poszczególnych z nich.
 
Autorem artykułu jest Justyna Klimczyk.
 
Artykuł pochodzi z czasopisma Programista Junior nr 3/2022 (16). Cały spis treści tego wydania: https://programistajr.pl/programista-junior-3-2022-16/